مقالات عمومی

هوشمند سازی خانه برای چه کسانی ضروری است؟

ضرورت هوشمند سازی خانه برای برخی اقشار جامعه بیشتر احساس می‌شود و در واقع ضروری تر است. چرا؟ زیرا این افراد برای غلبه بر محدودیت‌های جسمی یا شرایط پرفشار شغلی به کمک نیاز دارند.

پیشتر در مقاله خانه هوشمند به معرفی مزایای آن پرداختیم اما اکنون میخواهیم به طور ویژه بفهمیم کدام طبقه و دسته از جامعه نیاز بیشتری به هوشمند سازی خانه دارند و خانه هوشمند چگونه به آنها کمک می کند.

هوشمند سازی خانه به چه افرادی کمک می‌کند و چگونه؟

طبق بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم هوشمند سازی خانه به این افراد کمک بیشتری می‌کند:

کارمندان، سالمندان، افراد دارای معلولیت،خانواده هایی که کودک خردسال دارند و افرادی که زیاد سفر می کنند، ضروری است. این افراد می‌توانند با استفاده از سیستم هوشمند سازی خانه زندگی با آسایش بیشتری را تجربه کنند.

  • کارمندان
  • سالمندان
  • افراد دارای معلولیت
  • خانواده هایی که کودک خردسال دارند
  • افرادی که زیاد سفر می کنند

بعلاوه چند تیپ شخصیتی زیر هم در بین طرفداران هوشمند سازی خانه بیشتر به چشم می‌خورند:

هوشمند سازی خانه به این افراد کمک می‌کند نسبت به مسائل خانه دغدغه کمتری داشته باشند و انرژی کمتری بابت آن صرف کنند. اما چگونه؟

کارمندان

کارمندان و سیستم هوشمند

کارمندان قشر پر مشغله جامعه هستند و تایم زیادی از روز را باید در جایی بغیر از خانه به انجام وظیفه بپردازند. هوشمند سازی خانه به آن‌ها کمک می‌کند امنیت خانه را برای زمان‌هایی که در آن حضور ندارند تامین کنند. این سیستم با رصد کردن خانه و مشاهده عدم وجود تحرک، سیستم گرمایش یا سرمایش را به حالت تعلیق در می‌آورد و اینگونه تا 40 درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی می‌کند. بعلاوه می‌توانید آبیاری گل ها را به این سیستم بسپارید، همچنین وقتی سر کار هستید میتوانید قسمت های مختلف خانه خود را تحت نظر داشته باشید و تصاویر دوربین ها را بر روی گوشی موبایل خود مشاهده کنید.

افراد دارای معلولیت

افراد دارای معلولیت بعضا محدودیت های فیزیکی کم و زیادی را تجربه می‌کنند. روشن کردن چراغ که برای یک فرد کاملا سالم عمل ساده‌ای به شمار می‌آید می تواند برای یک فرد با معلولیت چالش بزرگی باشد. هوشمند سازی خانه می‌تواند بسیاری از این چالش ها را برطرف کند مثلا با استفاده از یک دستیار صوتی هوشمند می‌توان عملکردهایی مانند روشن کردن چراغ را از طریق فرمان صوتی انجام داد، با اجرای یک سناریو وضعیت کلی خانه را مدیریت کرد و از طریق سیستم هشدار امنیت آنها را افزایش داد.

آنها حتی با سختترین شرایط جسمی در یک خانه هوشمند سازی شده می توانند به وسیله فرمان صوتی یا موبایل به آیفون پاسخ بدهند، موسیقی پخش کنند، کولر و پکیج را کنترل نمایند.

معلولین

سالمندان

old-man

ضرورت خانه هوشمند برای سالمندان گاهی به معنای نجات زندگی آن‌ها است. سالمندان زیادی در سال متاسفانه به دلایلی نظیر نشت گاز در حالیکه در خانه تنها هستند، جان خود را از دست می‌دهند. برخی از آن‌ها زمانیکه برای نوشیدن یک لیوان آب در نیمه شب از خواب برمی خیزند، به دلیل عدم وجود روشنایی هوشمند، به زمین می افتند و صدمه می بینند. امنیت این عزیزان بیش از دیگران در معرض تهاجم سارقین ممکن است قرار بگیرد. راه رفتن برای آن‌ها دشوار است و لازم است تا فرزندان یا خانواده آن‌ها ضمن رسیدگی به امور خود از حال آنها نیز آگاه باشند.

هوشمند سازی خانه یک راهکار کاربردی برای افزایش راحتی و اطمینان افراد سالمند و خانواده آنها است. سنسورهای تشخیص نشت گاز، سنسورهای حرکنی و دوربین ها تمام امکانات لازم برای نظارت بر صحت و سلامت آن‌ها را فراهم می کند. بعلاوه کنترل هوشمند دمای خانه و روشنایی راحتی و آسایش این عزیزان را به همراه دارد.

خانواده های دارای فرزند خردسال

کودکان خردسال را نمی‌توان در خانه تنها رها کرد. از طرفی زمانی که مادر و پدر هردو شاغل هستند برای ساعاتی از روز ناچارند از کودک خود دور باشند. چگونه می توان به یک پرستار بچه کاملا اعتماد کرد؟ دوربین های نظارتی و سنسور های حرکتی به شما کمک می کنند از امنیت کودک خود از راه دور اطمینان پیدا کنید. بعلاوه می‌توانید دمای هوا خانه یا اتاق کودک را از طریق موبایل خود تنظیم کنید تا کودک دلبندتان سرما نخورد.

شاید به نظر برسد در یک خانه هوشمند می‌توان حتی کودک را چند ساعت تنها گذاشت و مثلا برای خرید از خانه بیرون رفت، اما فراموش کنید کودکان خردسال هرگز نباید بدون حضور یک بزرگتر تنها بمانند.

کودکان و سیستم هوشمند

افرادی که دائماً در سفر هستند

سفر و سیستم هوشمند

هرچقدر کمتر در خانه یا ویلا باشید، احتمال اینکه مورد سرقت قرار بگیرید بیشتر است. پس اگر دائما در سفر هستید باید فکری به حال خانه خود کنید.

بعلاوه هنگامی که در اوج سرمای زمستان پس از یک سفر طولانی در راه بازگشت به خانه هستید، یا می خواهید چند شب در ویلای خود که در شهر دیگری قرار دارد بمانید، پس از رسیدن و روشن کردن سیستم گرمایش چقدر باید منتظر بمانید تا خانه گرم شود و بتوانید در آرامش استراحت کنید؟ با هوشمند کردن خانه می توانید پیش از اینکه راه بیوفتید یا در طول مسیر از طریق اینترنت به سیستم گرمایش خانه دستور بدهید کار خودش را آغاز کند تا زمانی که می رسید همه چیز محیا باشد.

حتما برایتان پیش آمده که مامور پست یا مامور بررسی کنتور به در خانه آمده باشند و بدون اینکه شما متوجه شوید رفته باشند. یک آیفون هوشمند، هرکجای دنیا که باشید شما را به کسانی که زنگ خانه تان را زده اند متصل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *